In ‘t Veen Optiek opent pop-up store in centrum van Uithuizen

​UITHUIZEN - In ‘t Veen Optiek in Uithuizen zal eind deze maand een pop-up store openen aan de Oosterstraat 1, op de hoek van de Blink in het centrum van Uithuizen. Hiermee trapt men de campagne af die moet leiden tot een nieuwe naam voor de opticien. 

De pop-up store opent donderdag 27 mei en sluit ruim een week later, op zaterdag 5 juni, weer de deuren. ,,In de tussentijd zijn we natuurlijk ook gewoon geopend op ons bekende adres aan de Hoofdstraat West”, zegt Robin Weijenberg. Samen met zijn partner Boukje Miske is hij sinds 2019 de nieuwe eigenaar van In ‘t Veen Optiek. Rond de overname werd afgesproken dat de zaak binnen vijf jaar een nieuwe naam moest krijgen. ,,We willen iedereen de kans geven om met ons mee te denken over een nieuwe naam. In de pop-up store kunnen mensen hun ideeën over een nieuwe naam inleveren. Voor de eerste vijfhonderd klanten staat er een leuke goodiebag klaar en men maakt kans op een HVU-bon ter waarde van 100 euro.” De nieuwe naam wordt in de zomervakantie bekend gemaakt en zal langzamerhand zijn intrede vinden. Rond het vijfjarige jubileum zal de nieuwe naam volledig worden gebruikt. 

Oogmeetdagen 

Met de tijdelijke winkel middenin het hart van Centrumdorp Uithuizen zet In ‘t Veen Optiek zich een week lang nadrukkelijk op de kaart. De eerste twee dagen pakt men uit met de roadshow B.I.G. Vision Oogmeetdagen van Rodenstock. Mensen kunnen zich nu al aanmelden voor een oogonderzoek van Rodenstock. ,,Het is een oogmeting 3.0”, zegt Weijenberg. ,,Met een nieuwe technologie worden verschillende lichtomstandigheden nagebootst waardoor bijvoorbeeld het nachtzicht kan verbeteren. Naast de roadshow van Rodenstock zal In 't Veen Optiek in de tijdelijke winkel onder andere zonnebrillen gaan verkopen en geeft men informatie over zaken als het Kidsplan en het Lenzenplan. Verder heeft men  diverse aantrekkelijke acties waaronder 100 euro korting op multifocale glazenBij In ’t Veen Optiek kijkt men uit naar de opening van de pop-up store. ,,We zijn wel benieuwd of we op deze plek in het centrum heel veel meer traffic gaan genereren en of jongeren ons beter weten te vinden”, zegt Weijenberg.